Wdrażając znaną już z Kawasaki politykę udoskonalania znanych i lubianych modeli, Z900 SE przenosi standardowy model na jeszcze wyższy poziom, oferując udoskonalenia w zakresie jakości jazdy i precyzyjnego zawieszenia bez ingerencji w „ducha Sugomi”, który stworzył ten motocykl tak popularnym.
Zmianą z przodu jest zastosowanie nowego zestawu hamulców Brembo. Zaciski monoblok M4.32 montowane radialnie, na tarczach Brembo o średnicy ø300 mm, z klockami hamulcowymi tej samej firmy „zasilane” przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie. Po takiej kuracji, Z900 SE oferuje większą siłę hamowania i jeszcze lepsze wyczucie.
Przedni widelec upside-down ø41mm z regulacją kompresji i odbicia oraz bezstopniową regulacją napięcia wstępnego. Złota kolorystyka widelca tylko podkreśla wojowniczy charakter wersji SE.
Dbałość o szczegóły jest widoczna również z tyłu motocykla, wyposażony został w amortyzator Öhlins S46 identycznej konstrukacji jak w Z1000 R. Jego aluminiowy korpus obejmuje jednorurową konstrukcję z tłokiem ø46 mm oraz wewnętrznymi komorami olejowymi i gazowymi oddzielonymi pływającym tłokiem. Dla wygody i szybkiej regulacji, tylny amortyzator Z900 SE jest również wyposażony w zdalną regulację napięcia wstępnego. Wraz z przestrojonymi ustawieniami przedniego zawieszenia, zastosowanie Öhlinsa przenosi prowadzenie i reakcję zawieszenia na jeszcze wyższy poziom i spełni wymagania nawet najbardziej wymagającego kierowcy Supernakeda.
Motocykl do salonów trafi już wiosną 2022 roku.