Coroczna wystawa EICMA w Mediolanie była miejscem konferencji prasowej Kawasaki, podczas której światło dzienne ujrzało sześć nowych motocykli. Ponadto Yui Horiuchi Prezes Działu Motocykli i Silników w Kawasaki Heavy Industries przedstawił koncepcję pojazdu elektrycznego Kawasaki.
Ujawniając, że Kawasaki od wielu lat prowadzi badania nad pojazdem napędzanym silnikiem elektrycznym, Horiuchi wyjaśnił, że pojazd ten to motocykl z silnikiem średniej wielkości, który w przeciwieństwie do obecnych na rynku, ma wiele cech właściwych dla klasycznego motocykla. Elektryczne Kawasaki będzie posiadało ekwiwalent 20kW dla przyspieszeń oraz 10kW dla jazdy z prędkością przelotową. Pojazd ten został gruntownie przetestowany na należącym do Kawasaki torze Autopolis w południowej Japonii, a także w warunkach miejskich.
Horiuchi dodał: "Podczas testów drogowych skupiliśmy się na wrażeniach z jazdy motocyklem z silnikiem elektrycznym, zapewniającym wysoki poziom elastyczności w zakresie momentu obrotowego i mocy. Trzeba było też skupić się na połączeniu tych parametrów z możliwością zmiany biegów".
Rezultatem prac jest maszyna zgodna z filozofią Rideology. Gabarytami zbliżona do Ninja 650, wraz z hamulcami i zawieszeniem motocykla Kawasaki średniej masy. Wykorzystano tutaj technologię ramy kratownicowej, podobnie jak w innych maszynach serii Z czy Ninja.
Sercem pojazdu o masie 219 kg jest zestaw akumulatorów, które można ładować za pomocą systemu szybkiego ładowania typu "CHAdeMo" lub konwencjonalnego źródła zasilania 100-240V.
W rezultacie powstał pojazd elektryczny o zasięgu ok. 100 km, z atrybutami klasycznego motocykla, takimi jak sprzęgło czy 4-biegowa skrzynia biegów. W ten sposób można oczekiwać, że pojazd będzie zgodny z preferencjami obecnych właścicieli motocykli Kawasaki, jak również zgodny z filozofią Rideology.
Projekt badawczy nowego motocykla elektrycznego nie znajdzie jednak zastosowania w gamie modelowej Kawasaki na najbliższe lata. Jednakże Horiuchi zaintrygował dziennikarzy stwierdzając: “(...) Kawasaki znajduje wiele różnych dróg do eksploracji, aby w najbliższej przyszłosci podnieść ekscytację z użytkowania pojazdów dwukołowych”.